1. პროექტის სახელწოდება:
პითაგორას თეორემის დასაბუთება.
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:
პროექტის განხორციელებისას მოსწავლეები ისწავლიან პითაგორას თეორემის გამოყენებას ამოცანების ამოხსნისას და პრაქტიკული საქმიანობისას.
3. პროექტის აქტუალობა:
პროექტი მოსწავლეს განუვითარებს კვლევის უნარს, აღუძრავს მასალის შემდგომი ინტერესს.
4. პროექტის მიზნები:
პრაქტიკული სამუშაოების შესრულების შედეგად მოსწავლემ თავად აღმოაჩინოს დამოკიდებულება მართკუთხა სამკუთხედის გვერდებს შორის.
5. მონაწილეთა ასაკი:
მონაწილეთა ასაკია 14 წელი.
6. ვადები/ხანგრძლივობა:
ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
მოსწავლეები კარგად ხედავენ სხვადასხვა გეომეტრიულ ფიგურებში მართკუთხა სამკუთხედებს და ამყარებენ კავშირს მის გვერდებს შორის.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
მათემატიკა მე-8 კლასი
მასალების მოძიება ინტერნეტის საშუალებით ვებ გვერდზე: www.etudes.ru.
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
თემა- პითაგორას თეორემის დასაბუთება.
საჭირო წინაცოდნის შემოწმება: რა არის მართკუთხედის, სამკუთხედის პერიმეტრი? როგორ ვიპოვოთ საკლასო ოთახის იატაკის ფართობი?-უპირატესობას ვანიჭებ ზომების ტვალზომით მიახლოებით დადგენას და შესაბამისად იატაკის ფართობის გამოთვლას.
მოსწავლეებს შევთავაზებ უჯრიან ფურცელზე ისეთი მართკუთხა სამკუთხედების დახაზვას, რომლის კათეტები იქნება:
ა) 6 ერთეული და 8 ერთეუყლი.
ბ) 5 ერთეული და12 ერთეული.
გ) 9 ერთეული და 12 ერთეული.
დ) 7 ერთეული და 24 ერტეული.
ამის შემდეგ სხვა უჯრიანი ფურცლის გამოყენებით მოსწავლეები ზომავენ ჰიპოტენუზას და მიღებული შედეგების საჯარო განხილვით, კათეტების კვადრატების ჯამისა და ჰიპოტენუზის კვადრატის შედარებით, კლასში გამოითქმებავარაუდი: კათეტების კვადრატების ჯამი ჰიპოტენუზის კვადრატის ტოლია.
ამ აქტივობისა და შესაბამისი ვიდეო კადრების ჩვენების შემდგომი ანალიზის შედეგად მოსალოდნელია, რომ მოსწავლეებმა ივარაუდონ პიტაგორას თეორემის არსებობა.......
10.საგანთანლსაგნობრივ ჯგუფთან, ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
პროექტი სრულად აკმაყოფილებს ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
11.პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი):
იოსებ ბიბინიძე
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:
iosebbibinize@gmail.com
13.პროექტის ვებ-გვერდი:
პითაგორას თეორემის დასაბუთება.
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:
პროექტის განხორციელებისას მოსწავლეები ისწავლიან პითაგორას თეორემის გამოყენებას ამოცანების ამოხსნისას და პრაქტიკული საქმიანობისას.
3. პროექტის აქტუალობა:
პროექტი მოსწავლეს განუვითარებს კვლევის უნარს, აღუძრავს მასალის შემდგომი ინტერესს.
4. პროექტის მიზნები:
პრაქტიკული სამუშაოების შესრულების შედეგად მოსწავლემ თავად აღმოაჩინოს დამოკიდებულება მართკუთხა სამკუთხედის გვერდებს შორის.
5. მონაწილეთა ასაკი:
მონაწილეთა ასაკია 14 წელი.
6. ვადები/ხანგრძლივობა:
ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
მოსწავლეები კარგად ხედავენ სხვადასხვა გეომეტრიულ ფიგურებში მართკუთხა სამკუთხედებს და ამყარებენ კავშირს მის გვერდებს შორის.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
მათემატიკა მე-8 კლასი
მასალების მოძიება ინტერნეტის საშუალებით ვებ გვერდზე: www.etudes.ru.
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
თემა- პითაგორას თეორემის დასაბუთება.
საჭირო წინაცოდნის შემოწმება: რა არის მართკუთხედის, სამკუთხედის პერიმეტრი? როგორ ვიპოვოთ საკლასო ოთახის იატაკის ფართობი?-უპირატესობას ვანიჭებ ზომების ტვალზომით მიახლოებით დადგენას და შესაბამისად იატაკის ფართობის გამოთვლას.
მოსწავლეებს შევთავაზებ უჯრიან ფურცელზე ისეთი მართკუთხა სამკუთხედების დახაზვას, რომლის კათეტები იქნება:
ა) 6 ერთეული და 8 ერთეუყლი.
ბ) 5 ერთეული და12 ერთეული.
გ) 9 ერთეული და 12 ერთეული.
დ) 7 ერთეული და 24 ერტეული.
ამის შემდეგ სხვა უჯრიანი ფურცლის გამოყენებით მოსწავლეები ზომავენ ჰიპოტენუზას და მიღებული შედეგების საჯარო განხილვით, კათეტების კვადრატების ჯამისა და ჰიპოტენუზის კვადრატის შედარებით, კლასში გამოითქმებავარაუდი: კათეტების კვადრატების ჯამი ჰიპოტენუზის კვადრატის ტოლია.
ამ აქტივობისა და შესაბამისი ვიდეო კადრების ჩვენების შემდგომი ანალიზის შედეგად მოსალოდნელია, რომ მოსწავლეებმა ივარაუდონ პიტაგორას თეორემის არსებობა.......
10.საგანთანლსაგნობრივ ჯგუფთან, ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
პროექტი სრულად აკმაყოფილებს ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
11.პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი):
იოსებ ბიბინიძე
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:
iosebbibinize@gmail.com
13.პროექტის ვებ-გვერდი:
No comments:
Post a Comment